זיתא >> החיים על פי זיתא >> פעילות גופנית בחורף: 5 סיבות שיזיזו אתכם מהספה

פעילות גופנית בחורף: 5 סיבות שיזיזו אתכם מהספה

החיים על פי זיתא

פעילות גופנית, חורף, ספורט, טיפים

גפן בן צור , נטורופתית N.D

1

מזג האוויר הקר, הגשמים והרוחות גורמים לכם לרצות להישאר בבית? אתם לא לבד. התקצרות שעות האור והקור בחוץ גורמים לנו לזוז פחות ולאכול יותר. בחורף אנשים מבלים יותר שעות מול הטלוויזיה והמחשב מאשר בקיץ.

כדאי שתדעו שיש כמה סיבות טובות מאוד לעשות פעילות גופנית, דווקא בחורף. לאלה מכם שמזמן לא עשו ספורט, זה הזמן להתחיל:

שורפים יותר שומן

אחד היתרונות הגדולים בפעילות גופנית בקור הוא בזבוז מהיר יותר של מאגרי הגליקוגן ופירוק שומן מהיר יותר. למה זה קורה? בתנאי קור יש עליה בהפרשת אדרנלין, שגורם לפירוק מואץ של גליקוגן. מאגרי הגליקוגן הם מעין מחסן של פחמימות שהגוף אוגר בשרירים ובכבד. הגליקוגן משמש כמקור אנרגיה ראשוני בעת ביצוע פעילות וכאשר המאגרים מתרוקנים הגוף מתחיל לפרק שומן.

שיפור מצב הרוח

פעילות גופנית לא רק משפרת את מצב הבריאות הגופנית, היא גם תורמת לשיפור מצב הרוח. במהלך פעילות הגוף מייצר אנדורפינים, אותם חומרים המופרשים במוח וגורמים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח. האנדורפינים אף מפחיתים את התיאבון, גורמים לתחושת אופוריה ומפחיתים מתח וחרדה. דיכאון בחורף הוא דבר נפוץ ופעילות גופנית היא דרך מצוינת לשפר את ההרגשה. פעילות אירובית למשך יותר מ-30 דקות תגרום להפרשה של אנדורפינים במוח.

עליה ברמות האנרגיה

אם אתם מרגישים עייפים וחסרי אנרגיה במשך היום פעילות גופנית תעשה לכם טוב. אולי זו הסיבה שבגללה אתם לא עושים ספורט, אבל דווקא ביצוע פעילות גופנית תגרום לכם להיות הרבה יותר אנרגטיים וערניים במהלך היום.

שמירה על חום הגוף

פעילות גופנית עוזרת לגוף להתחמם, היא משפרת את זרימת הדם וכך גם בשאר הזמן אתם פחות תסבלו מהקור. כאשר הטמפרטורה צונחת, הגוף שולח כמות רבה יותר של דם אל האיברים החיוניים כמו הלב, המוח והריאות, דבר שבא על חשבון הגפיים. זו אחת הסיבות לתחושת קור ב"קצוות", פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם בכל הגוף ומומלצת במיוחד למי שסובל מקור בכפות הידיים והרגליים.

מניעת השמנה

עליה במשקל במהלך עונת החורף היא נפוצה, יש לכך כמה סיבות. אנחנו רעבים יותר כשקר ונוטים לאכול יותר ולשתות משקאות חמים שמוסיפים לתצרוכת הקלורית היומית. התזונה אינה הגורם היחיד שמשפיע, באופן כללי אנחנו פחות בתנועה, שילוב שעלול להוביל לעליה במשקל.

ביצוע פעילות ספורטיבית בימים הקרים היא פתרון נהדר. חוץ משריפת האנרגיה בזמן האימון, פעילות המתמקדת בחיזוק השרירים משפרת את שריפת הקלוריות גם בזמן מנוחה. כך תרגישו טוב יותר והכי חשוב, תשמרו על הבריאות.

אז איך מתחילים? אפשר להירשם לחוג או חדר כושר, יש אנשים שאימון קבוצתי מדרבן אותם ועוזר להם להתמיד. לחלופין אפשר גם לעשות תרגילים בבית שתוכלו ללמוד מסרטונים ביוטיוב. הכי חשוב שתהיו בתנועה ואל תשכחו לשתות הרבה מים.