זיתא >> החיים על פי זיתא >> עונת הדיאטות

עונת הדיאטות

החיים על פי זיתא

מה שעולה מהר עולה מהר - עונת הדיאטות כאן.

1569_mini

חורף, קיץ, סתיו ואביב – יתכן ששכחנו עונה?
בוודאי, את זו שנקראת "עונת הדיאטות". היא מתחילה יום לאחר פסח ומתעצמת בכל יום שמתקרבת היציאה הראשונה שלנו לים או לבריכה. זו העונה שבה אנו מתאמצים להשיל את הקילוגרמים שהצטברו אצלנו בחורף.
אבל צריך לזכור שגם בעונת הדיאטות אין פתרונות קסם ולא כדאי להתפתות לפתרונות מהירים. כל יום של צום יכול לעלות ביום של זלילה לא מבוקרת, שזה פשוט חבל.

אז מה עושים? מאזנים!

מאמצים את עקרונות התזונה הים תיכונית, לאט ובהדרגה.
כשאתם אוכלים, אל תאכלו עד לנקודה בה אתם מרגישים מפוצצים. נסו למצוא את הנקודה שבה אתם כבר לא רעבים ותעצרו בה. במקום מנה נוספת קחו לגימה של כוס מים.
איכלו הרבה ירקות עם הארוחה ומעט פירות בסיומה.
אל תשכחו שטרי זה בריא ובישראל יש לנו שפע של ירק ופרי בכל השנה.
אתם לא צריכים להיות אומללים בדיאטה, כי כשאנחנו שמחים וטוב לנו הגוף והמוח שלנו יודעים את זה. אוכל "משעמם" מגדיל את הסיכויים שתשברו, אז בואו ונניח לרגע את פריכיות האורז בצד ונתמקד בהכנת אוכל עשיר בטעמים. הכינו ארוחות שיש בהן הרבה עשבי תבלין, לימון ותבלינים.
שלבו בכל דיאטה פעילות גופנית. אל תגזימו, אתם לא צריכים להתאמן למרתון תל אביב – הליכה בקצב מהיר מספיקה.
דיאטה מאוזנת כוללת את כל אבות המזון. התמקדו באכילת מזונות בריאים. פחות שומן, פחות סוכרים פשוטים ופחמימות ויותר חלבונים וסיבים. השתמשו בשמן בריא – שמן זית כמובן. ככל שתקפידו על האיזון כך התוצאות תשארנה לאורך זמן.
הכי חשוב שתרגישו טוב עם עצמכם,
תיהנו –אל תתענו.

1477_mini