זיתא >> החיים על פי זיתא >> החיים על פי זיתא >> להתחדש ב- 5 הרגלים בריאים לקראת האביב

להתחדש ב- 5 הרגלים בריאים לקראת האביב

החיים על פי זיתא

הרגלים בריאים, אורח חיים בריא, שינוי, שמן זית, סלט, תזונה ים תיכונית

אביב הוא זמן של התחדשות, הזדמנות טובה לאמץ הרגלים חדשים שיעשו לנו טוב ויתרמו לאורח חיים בריא יותר. אז בהשראת האביב אספנו 5 הרגלים שלא דורשים מאמץ מורכב מדי או שינויים מרחיקי לכת, בלי הבטחות מוגזמות שאין מצב שנעמוד בהם. 5 הרגלים שקל ופשוט לשלב בשגרה כדי להניע שינוי משמעותי.

1. פרי טרי אחד ביום: אם אתם לא צורכים מספיק פירות, תתחילו מלבחור פרי אחד ליום שאותו תוסיפו כנשנוש בין הארוחות או כקינוח מזין. פירות מכילים מינרלים, ויטמינים, סיבים תזונתיים ונוגדי חימצון שמסייעים לתהליכי העיכול ותורמים לתפקוד הגוף.

2. עוד כוס מים אחת ביום: יודעים שמומלץ לשתות כ- 8 כוסות מים ביום אבל לא מצליחים ליישם? תתחילו עם להוסיף כוס מים אחת נוספת ליום שלכם. אם זה עוזר תנעצו שעה קבועה – אחרי הקפה, לפני השינה, כשמגיעים למשרד- מה שיעזור לאמץ את ההרגל ולהפכו לחלק מהשגרה.

3. סלט פעמיים בשבוע: הפירות לא לבד. גם ירקות חיוניים מאד לבריאות וידועים בשיפור תפקוד מע' העיכול, מניעת מחלות ושיפור המצב הבריאותי. אם סלט הוא לא חלק טבעי משגרת הארוחות שלכם, תתחילו מלנעוץ יומיים בשבוע בהם תוסיפו סלט טעים לארוחה.

4. כף שמן זית: לסלטים הוסיפו 1-2 כפות שמן זית כתית מעולה והרווחתם שני הרגלים בריאים במכה. שמן הזית ידוע בסגולותיו הבריאותיות ובתרומתו לבריאות הלב וכלי הדם.

5. קטניות פעם בשבוע – מומלץ לשלב קטניות בתפריט על בסיס יומי אבל פעם בשבוע זו התחלה מצוינת. סויה, שעועית, עדשים ואפונה הם רק חלק מסוגי הקטניות שניתן לשלב ותורמות רבות לבריאותנו.

ולסיום, הנה עוד הרגל נוסף לקינוח:
6. ליישם – כולנו מכירים את הפער החמקמק בין להחליט ש "כן, ממחר אני הולך/ת לעשות את השינוי!" לבין… ממש לעשות אותו. איך מצמצמים את הפער? מתמקדים.
תתחילו מלבחור רק הרגל אחד, זה שהכי דיבר אליכם, ותתרכזו רק בו. כשהוא כבר יהיה חלק מהשגרה תוכלו לאמץ הרגל חדש, ואז עוד אחד ועוד אחד. ככה זה. הדרך לאורח חיים בריא רצופה שינויים קטנים. שיהיה אביב שמח ומלא בהתחדשות.