זיתא >> החיים על פי זיתא >> טיפים לתזונה ים תיכונית

טיפים לתזונה ים תיכונית

החיים על פי זיתא

איך נאמץ את התזונה הים תיכונית? בקלות

IMG_0912

• צעד אחר צעד
מומלץ לבצע פעילות גופנית יומיומית ולאמץ אורח חיים פעיל.כשיש מזג אוויר טוב נצלו אותו כדי ללכת ברגל ממקום למקום. צאו לטיול בפארק, או בשכונה. כיף ללכת יחד, צאו להליכה משותפת עם המשפחה או השכנים. נסו לעלות במדרגות במקום במעלית.

• מנה קטנה – הנאה גדולה
איכלו במתינות. אנחנו לא חייבים מנות ענק בכדי ליהנות מהאוכל ולהיות שבעים. נסו כמויות מזון הגיוניות במקום מנות גדולות.

• טוב לנו יחד
ביחד, כי אין כמו אכילה בצוותא. יש חשיבות לסוציאליזציה המלווה את הארוחה. הבישול, האכילה ביחד, הישיבה מסביב לשולחן, השיתוף עם המשפחה והחברים מהווים תמיכה.

IMG_1063

 

• זמן ההכנה הוא זמן ההנאה
מצאו לעצמכם זמן לבשל. זו פעילות יצירתית, מרגיעה ומהנה. בשלו עם בני המשפחה, כי זה משפר את מצב הרוח וגם את הטעם.

• טרי שווה בריא
תמיד העדיפו תוצרת מקומית טרייה ועונתית. מומלץ לבסס את התזונה על מוצרי מזון של תוצרת עונתית, טרייה, מקומית וידידותית לסביבה. תחשבו איזה תהליכים היו צריכים לעבור מוצרי המזון המיובאים כדי לשמר אותם, בזמן שבישראל אנו מוצפים בסחורה מקומית, טרייה, בריאה וטעימה.

• מה עם המים?
שתו ליטר וחצי עד שני ליטר בכל יום. הגוף שלכם יודה לכם.

• פחות זה לפעמים יותר
פחות בשר – יותר מהצומח. נסו להפחית בכמות הבשר ונסו לאכול ארוחות עיקריות המבוססות על קטניות ודגנים מלאים.

• מתכון לבריאות
שמן זית הוא מרכיב מרכזי בתזונה זו. רצוי להשתמש בשמן זית כתית מעולה לבישול וכבסיס לרטבים.

• יש שומן בריא
זיתים, שקדים, אגוזים וזרעים הם שומנים בריאים. מומלץ לצרוך כשתי מנות מהם בכל יום.

• כל טוב מהאדמה
איכלו הרבה ירקות ופירות. כפתיח לארוחה, כתוספת או כקינוח.
לא הכל בבת אחת.