זיתא >> החיים על פי זיתא >> הדיאטה הבריאה לחורף הקרוב

הדיאטה הבריאה לחורף הקרוב

החיים על פי זיתא

דיאטה, בריאות, תזונה ים תיכונית, שמן זית

גפן בן צור , נטורופתית N.D

2הימים הקרים גורמים לנו להיות יותר רעבים ולנשנש יותר. החורף הוא זמן מצוין לאמץ הרגלי אכילה בריאים יותר. הבעיה ברוב הדיאטות היא שקשה להתמיד בהן לאורך זמן, בין היתר כי נמנעים מהרבה מזונות.

אחת הדיאטות הכי נחקרות והכי מומלצות היא הדיאטה היא תיכונית. יש לה יתרון משמעותי בהשוואה לדיאטות אחרות, כי היא מאוד מגוונת ולכן קל יותר להתמיד בה לאורך זמן. זו לא עוד דיאטת בזק, היא תורמת לירידה הדרגתית במשקל וקל ליישם אותהכל מה שהיא כוללת נמצא בהישג יד אצלכם במטבח.

דיאטה מאוזנת ובריאה

התזונה הים תיכונית משקפת את הרגלי התזונה האופייניים בחלק ממדינות הים התיכון, כמו כרתים, יוון ואיטליה. מחקרים מצאו כי התושבים במדינות אלה נהנים מתוחלת חיים ארוכה ושיעור מחלות הלב וסוגי סרטן מסוימים הם מהנמוכים בעולם. התזונה הים תיכונית כוללת הרבה ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות ושמן זית. תזונה זו כוללת גם דגים, עוף וביצים בכמות מתונה ומעט מוצרי חלב כמו יוגורט וגבינות עיזים. אפשר בקלות להתאים אותה גם לצמחונים וליהנות מתזונה בריאה ומאוזנת.

ירידה במשקל ושמירה לאורך זמן

שמירה על המשקל היא אולי האתגר הגדול ביותר, ברוב הדיאטות קשה לשמור על תוצאות ההרזיה לאורך זמן. היתרון המשמעותי שלה הוא שהיא מגוונת מאוד וקל להתמיד בה לאורך שנים. אחד המחקרים שנעשו על הדיאטה הים תיכונית בהשוואה לדיאטות אחרות מצא כי לא רק שהיא תורמת לירידה טובה במשקל, אלא גם טובה לשמירה על תוצאות ההרזיה לאורך זמן.

יתרונות בריאותיים

התזונה הים תיכונית מפחיתה את הסיכון ללקות במחלות לב, תורמת לאיזון רמות הכולסטרול בדם ועוזרת להוריד לחץ דם גבוה. התפריט עשיר בסיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע ומאטים את ספיגת הסוכר לדם. ארגון הבריאות העולמי קבע כי היא מפחיתה את הסיכון למחלות לב וסכרת והיא מומלצת על ידי איגוד הקרדיולוגים בארה"ב.

שמן זית כמקור שומן עיקרי

שימוש בשמן זית במדינות הים התיכון נעשה כבר אלפי שנים וידוע כתורם לבריאות. שמן זית מסייע לאיזון רמות השומנים, משפר את זרימת הדם ומועיל לבריאות כלי הדם. הוא מכיל ויטמין E, נוגד חמצון חזק שחיוני לבריאות העורקים, העור, העיניים ועוד. צריכה קבועה של שמן זית איכותי, תפחית דלקתיות בגוף, תשפר את בריאות העור ותגן מפני מחלות לב. חשוב לבחור שמן זית איכותי "כתית מעולה" בכבישה קרה שרמת החמיצות שלו היא עד 0.8.

כך תעברו לתזונה ים תיכונית בקלות :

  1. בחירת מזונות מן הצומח בעיקר, כמו ירקות ופירות, זרעים, קטניות ודגנים מלאים.
  2. צריכת שומנים בלתי רוויים, בעיקר שמן זית. מקורות נוספים הם אבוקדו, טחינה, שקדים ואגוזים לא קלויים.
  3. אכילה מתונה של דגים, עוף וביצים. על בשר אדום כדאי לוותר או להמעיט בצריכתו.
  4. אכילת כמויות קטנות של מוצרי חלב, כמו גבינות עיזים ויוגורט.
  5. שתייה מתונה של יין אדום מדי פעם תספק לכם נוגדי חמצון.
  6. פעילות גופנית של 30 דקות ביום, לפחות 3 פעמים בשבוע.
  7. שימוש בהרבה תבלינים ועשבי תיבול טריים וצמצום השימוש במלח.
  8. אין צורך לאכול בשר כל יום, גם תבשיל קטניות ודגנים מלאים ישביע ויספק חלבון לגופכם.
  9. גיוון עוזר להתמיד, ירקות בתנור עם שמן זית, מרקי ירקות וקטניות, לביבות ירק אפויות.
  10. הפחיתו למינימום את אכילת המתוקים, המאפים והחטיפים. וותרו על משקאות ממותקים. שתו הרבה מים.