זיתא >> החיים על פי זיתא >> "אחרי החגים" זה עכשיו

"אחרי החגים" זה עכשיו

החיים על פי זיתא

איך להפסיק לדחות ולהתחיל לחיות טוב יותר ?

המשפט הכי נפוץ בתקופת החגים (חוץ מ"וואו, כמה אכלתי") הוא "אחרי החגים":

"אחרי החגים נאכל בריא יותר ", "אחרי החגים נחזור לכושר", "אחרי החגים נחפש עבודה/ דירה/ נעשה את הדבר הזה שאנחנו דוחים כבר המון זמן".
רק ש"אחרי החגים" הופך לאחרי הלחץ בעבודה, אחרי השיפוץ, אחרי המבחנים… תמיד יש לו"ז שדוחק את ההחלטות שלנו הצידה.
אז עכשיו, כש"אחרי החגים" הגיע, אספנו עבורכם 5 טיפים שיעזרו להימנע מדחיינות ולהפוך את ההחלטות למציאות:

 

1. הכינו רשימת מטרות

להגיד "אני רוצה לחיות טוב יותר" לא עוזר לנו לקום מהספה ולעשות מעשה.
למה? כי לא ברור מה בעצם אנחנו אמורים לעשות. לאכול נכון יותר? לעשות יותר ספורט? לישון יותר שעות?
אז מה עושים? מכינים רשימת מטרות קונקרטיות! כתבו את המטרות והחלומות שלכם, מצאו תמונות מתאימות, קשטו ותלו במקום בולט בבית. וכדי שלא תדחו גם את הכנת הרשימה, עיצבנו אותה עבורכם. לכם נשאר רק להדפיס, למלא ו… להתחיל לזוז!

לחצו כאן להורדת הקובץ להדפסה

2. פרקו את ההחלטה הגדולה להרבה החלטות קטנות

התמונה הגדולה יכולה להיות מפחידה. לרוץ 8 קילומטר 3 פעמים בשבוע זה חתיכת אתגר. אבל אם נשבור את היעד הזה לשלבים, למשל לרוץ קילומטר פעם בשבוע, ההחלטה הופכת לפחות מאיימת, מאפשרת מיקוד יעיל ובעיקר – מאפשרת לקטלג אותה בדד ליין רלוונטי ומניע לפעולה.

 

3. צרו דדליין קרוב

מחקרים פסיכולוגיים הראו שאנחנו נוטים להסתכל על יעדים בחלוקה של הווה ועתיד.
כשדד ליין מתקיים בהווה, יותר סביר שנתחיל לפעול כדי לעמוד בו. לעומת זאת, כשאנחנו תופסים משהו כקורה בעתיד אנחנו מתייקים אותו בקטגוריה של "מתישהו". ובשביל מתישהו לא קמים מהספה.
אז מה עושים? יוצרים דד ליינים לעכשיו! גם אם להוריד 10 קילו זה משהו שיקרה רק בעתיד, להוריד רבע קילו בחמישה ימים אפשר כבר השבוע, ולכן  תהיה לנו יותר מוטיבציה לעמוד במשימה.

 

4. התחייבו למישהו נוסף

רוצים לעשות הליכות אבל לא מצליחים להתחייב לעצמכם? תתחייבו למישהו אחר.
תמצאו פרטנר לאג'נדה הבריאותית / מקצועית / אישית שלכם ותקבעו ביומן מתי צועדים, מבשלים או עושים כל דבר אחר יחד. כי ככה זה, פחות נעים לנו לבטל למישהו אחר מאשר לעצמינו.

בישול יחד

5. דמיינו את התחושה הטובה שתהיה לכם אחרי

מחקרים פסיכולוגיים מראים שברגע שאנחנו משיגים מטרה– קטנה או גדולה- אנחנו מיד מרגישים יותר טוב: מתפנים לנו משאבים מנטליים, הלחץ פוחת ואנחנו יכולים לחשוב בצורה אפקטיבית יותר. התחושה הטובה וההקלה תהווה תמריץ נהדר לעשות את הצעד הראשון, או השני, או המאה- בדרך למטרה.

שיהיה "אחרי החגים" שמח ושנה מלאת הגשמות ועשייה!